En mand fra Randers klager i dag over en oplevelse, han har haft med det danske postvæsen:
”Det er en meget speciel service, det danske postvæsen efterhÃ¥nden har, nÃ¥r de skal betjene os med forsendelser. MÃ¥ske har de ikke tid, fordi de har travlt med at genere borgerne med placering af postkasser.
Jeg blev udsat for, at jeg skulle modtage et vigtigt brev. Men det kom ikke frem. Derfor spurgte jeg afsenderen om, hvorfor de ikke havde sendt det. Dét havde de ogsÃ¥ – to gange. Endda med rigtigt postnummer, adresse og etage. Men de havde fÃ¥et dem retur med adressen ubekendt, selv om jeg har boet i samme lejlighed i over fem Ã¥r.
Derfor ringede jeg til postvæsenet for at beklage mig. Den venlige dame forklarede mig, at posten bliver sorteret maskinelt. Maskinen sorterer breve fra, der ikke er til højre eller til venstre på, og sender dem retur til afsenderen.
Jeg spurgte, om postarbejderne så kigger på brevene manuelt. Det gør de ikke, svarede damen.
Førhen så postvæsenet en ære i at finde frem til den rigtige modtager uanset hvor kryptisk, adressen var. Men i dag går servicen kun ud på placering af postkasser og portoforhøjelser.
Men væsenet vil mÃ¥ske hellere have, at al betjening foregÃ¥r via mail eller sms.”
Kilde: Skrevet af Arne Skov fra Randers i Randers Amtsavis d. 7. december.
/Bjarke & Rex.