Det mener i alt fald en Venstre-kandidat til det kommende regionsvalg, som skriver:
Turisterhvervet som en del af erhvervslivet. Vi kan skabe flere arbejdspladser inden for dette område, hvis vi vil – der skal fortsat samarbejdes på tværs af kommunegrænser.
På Djursland skal vi udnytte og udbygge alt det unikke, vi har. Vi skal samarbejde med hinanden og andre. Og frem for alt – vi skal være dygtige til at markedsføre vore område både overfor hinanden, vores område og længere væk.
Det kan gøres bedre ved, at der sættes elektroniske info-standere op gerne over hele Djursland, men først og fremmest i lufthavnen i samarbejde med Destination Djursland, ved færgelejerne i nord, syd og øst. I Grenå kunne det være en idé ved indfaldsvejen fra Randers ved Arnoldi-firkanterne og ved indfaldsvejen fra Århus ved Trekanten.
En anden mulighed kunne være på service-stationer, ved Brugsen på havnen eller ved Brugsen i Glesborg. De kan stå inde eller ude. Det vigtigste er, at de er tilgængelige for gæsten flest mulige timer i døgnet.
Hvis alle kunne få adgang via disse standere til oplysning om aktiviteter/oplevelser, seværdigheder, overnatningsmuligheder, spisesteder, transporttider og relevante telefonnumre ville det gavne først og fremmest gæsten, men samtidig alle som lever af turist-erhvervet.
Kilde: Skrevet af V-regionskandidat Alice Espeholt fra Grenå i Århus Stiftstidende d. 16. oktober
rex